Review: PAW Patrol Adventure City Calls heeft jou nodig!

16 augustus 2021

Er is een nieuwe PAW Patrol-film. Geweldig nieuws! En nog beter: er is ook een game waarin je de heldhaftige pups zelf mee door dit spannende avontuur helpt. Want Avonturenstad heeft je nodig!

PAW Patrol op het grote scherm

Vanaf 20 augustus draait de nieuwe PAW Patrol-film in de bioscopen. Die heet voluit ‘PAW Patrol De Film: Avonturenstad heeft je nodig’. Over het verhaal gaan we je hier liever niet te veel onthullen. Of misschien heb je hem intussen al gezien. We kunnen je wel al vertellen dat Ryder en de pups van PAW Patrol erachter komen dat Burgemeester Humdinger Avonturenstad heeft overgenomen. En dat is voor niemand goed nieuws.

Hulp welkom

Voor Ryder, Chase, Skye, Marshal en de andere pups is een reddingsmissie niets nieuws. Daar zijn ze voor geboren en daar hebben ze hun hele leven voor getraind. Wereldwijd volgden miljoenen jonge kijkertjes hun avonturen in wat sinds 2013 een van de populairste tekenfilmseries van de planeet is. Alleen moet er deze keer een hele stad gered worden. Dat maakt het hun grootste missie ooit. PAW Patrol schrikt voor geen enkele taak terug, maar deze keer zou een beetje extra hulp zeker geen kwaad kunnen.

Teckel op missie

Die extra hulp vinden de pups in Liberty, een straatslimme teckel die zich in de film van onschatbare waarde zal bewijzen. En een van de gekende PAW Patrol-pups heeft ook een ‘verleden’ in de stad, dat nu onder ogen moet gezien worden. Maar dat is de film. Om Ryder en co door hetzelfde avontuur in deze game te loodsen, hebben ze nog een extra rekruut nodig: een dappere speler. En natuurlijk is er in Team PAWsome ook plaats voor een broer, zus, mama of papa. Dus trek mee naar Avonturenstad en speel als een van deze bonte verzameling vierpotige helden. Help hen om de ene na de andere spectaculaire reddingsmissies tot een goed einde te brengen.

Vergeet verveling

Is junior snel verveeld? Dat is met deze game geen probleem. Aan variatie geen gebrek, want elke pup heeft immers zijn of haar unieke vaardigheden. Dit helpt hen om op verschillende manieren voorbij obstakels of tot bij moeilijk bereikbare plekjes te geraken. De gameplay bestaat voor het overgrote deel uit een overzichtelijke, uitdagende maar nooit onhaalbare 3D-platformer. Daarbij moeten items verzameld worden, hindernissen overwonnen en omgevingspuzzels opgelost worden. Lukt het niet op de meest voor de hand liggende manier? Probeer dan een van de vele gadgets, misschien ligt daar de oplossing.

Elk snoepje gevonden?

De game volgt min of meer de verhaallijn van de film, maar laat je daarnaast ook nog heel wat andere plekjes van Avonturenstad ontdekken en verkennen. Er zijn er heel wat die niet in de film te zien zijn. In de film wordt het hele avontuur immers in anderhalf uur verteld. Met de game zijn de kids makkelijk zes keer zo lang of langer zoet. Dat betekent dus nog meer gewaagde reddingen en verrassende locaties. Klaar met de hoofdverhaallijn en elke vierkante centimeter van de spelwereld verkend? Weet je zeker dat je alle snoepjes hebt gevonden? Want daar krijg je beloningsbadges voor.

Pup Pub Boogie

Mag het nog iets meer zijn? Dan kun je in Mission PAW terecht voor nog meer reddingsopdrachten en bonusmissies. Of duik in een van de minigames. Perfect voor een snel tussendoortje of om telkens weer je vorige beste prestatie iets scherper te stellen. Onze favorieten daar zijn Pup Pup Boogie en Runners, maar dat kan morgen weer anders zijn. Keuze en variatie genoeg!

Samen nog sterker

Te veel games voor de heel jonge spelertjes zien een tweespelermodus over het hoofd. Deze game heeft daar wel aan gedacht. De mogelijkheid om met z’n tweeën samen door het verhaal of bonusmissies te kunnen spelen, of met je broer, zus, papa of mama in een minigame te duiken, verdubbelt de pret. Letterlijk en figuurlijk. En wanneer de allerjongste in de game tegen een ‘onoverkomelijke’ hindernis zou oplopen, kan die speelkameraad hem of haar daar vlot voorbij helpen. PAW Patrol, de animatieserie, wees al op het belang van teamwork en hier wordt dat ook in de praktijk gebracht.

Legitiem goed

Een game gebaseerd op een populaire film, die ‘toevallig’ rond dezelfde periode de cinemazalen vult? Zoiets doet bij de meer achterdochtige ouder misschien een wenkbrauw de hoogte in gaan. Niet geheel onterecht, want er doken in het verleden wel eens vaker van die slinks getimede, maar – zacht uitgedrukt - middelmatige games op. Dat is hier gelukkig niet het geval. Nickelodeon, de kinderanimatiegigant die PAW Patrol van bij het begin onder de vleugels heeft, keek nauwlettend toe op de game. Het resultaat is een leuke game met onmiddellijk herkenbare personages.

De grootste troef

Aan het eind van de rit is PAW Patrol Adventure City Calls een vermakelijke, gevarieerde en toegankelijke game voor een of twee spelers. Het mikt op hetzelfde publiek als de animatieserie, met gepaste thema’s, vertrouwde personages en geweldloze actie. En met ook misschien de grootste troef: in plaats van enkel toe te kijken op de heldhaftige reddingsmissies van de pups, kun je die nu samen met hen beleven!