Review: The Legend of Zelda: Link’s Awakening

Ook op maat van de nieuwe Nintendo Switch Lite
27 september 2019

Geen Legend of Zelda-game zonder Link en deze keer spoelt die aan op een mysterieus eiland. Aan jou om hem te helpen daar weer af te komen. Een queeste die goed is voor een lang avontuur vol leuke uitdagingen, spannende actie en een verrassend doe-het-zelf luik. Helemaal op maat van de Nintendo Switch en de nieuwe Switch Lite.

Schipbreuk!

In Legend of Zelda: Link's Awakening strandt de jonge, maar onverschrokken avonturier Link op het mysterieuze eiland Koholint. Marin, een meisje uit Meeuwendorp, helpt hem weer op de been en zij is lang niet de enige van de kleurrijke inwoners die Link zal bijstaan in dit lange avontuur om weer van het vreemde eiland te geraken. Uiteraard krijgt hij daarbij ook weer af te rekenen met heel wat minder sympathieke vijanden, valstrikken en andere obstakels.

Legend of Zelda Link's Awakening, games, jeux, game, jeu, review, revue, entertainment, divertissement

Op maat van Switch en Switch Lite

Om huiswaarts te keren, moet Link de mysterieuze Windvis doen ontwaken. Daar heeft hij dan weer een aantal magische instrumenten voor nodig en die liggen verspreid en verborgen over het hele eiland. Zo begint een lange, vermakelijke queeste over en ook onder onbekend terrein. Legend of Zelda: Link's Awakening is een meeslepend avontuur dat de klassieker een charmant nieuw jasje aanmeet, helemaal op maat gemaakt van de Nintendo Switch en uiteraard ook op die van de nieuwe Switch Lite.

Creatief queesten

Zet je schrap om elke vierkante meter van de zonnige en kleurrijke omgeving en de uitgestrekte kerkers daaronder te verkennen. Daarbij maak je heel wat vrienden, vecht je tegen een divers aanbod van gevaarlijke monsters, ontwijk je verrassende valstrikken en los je slimme puzzels op. Legend of Zelda: Link's Awakening is een game die beroep doet op zowel je nieuwsgierigheid, reflexen als creatief oplossingsvermogen.

Geen Link zonder boog

Onderweg vindt, verdien en koop je nieuwe uitrusting en voorwerpen die je kunnen helpen bij het verslaan van vijanden, mysteries te ontsluieren of toegang te krijgen tot voorheen onbereikbare stukken van het eiland of kerkers. Denk bijvoorbeeld aan de Pegasus Laarzen waarmee je supersnel kunt sprinten, Link’s legendarische boog, een grijphaak, een boemerang, de Roc-veer, bommen en nog veel meer.

Visjes vangen

Kohilint telt ook heel wat verrassende locaties die je avontuur vooruithelpen of om je los van je avontuur even mee te ontspannen. Zo kun je in de winkel terecht voor handige items en nieuw materiaal, terwijl je in de speelhal of in de wildwaterzone moet ‘werken’ voor je beloning. De optie om even je hengel uit te gooien, mag in geen enkele Zelda-game ontbreken en wie vastloopt of gewoon een praatje wil slaan, kan daarvoor terecht bij de Telefoonboom.

Doe-het-zelf in Legend of Zelda: Link's Awakening

Tijdens het avontuur krijgt Link voorwerpen die Kamerstenen worden genoemd. Daarmee kan Link zijn eigen Kamerkerkers samenstellen. Combineer er lustig op los: plaats een ingang, puzzeltje hier, sleutels daar, een eindbaasgevecht en alles wat daar nog tussen past. Zodra je Kamerkerker klaar is, kun je proberen je eigen creatie uit te spelen om de beloningen binnen te rijven!

Amibo’s welkom

Wie een amiibo uit de The Legend of Zelda-serie bezit, kan in deze game extra kamers vrijspelen en zijn of haar favoriete kerkerontwerpen opslaan. Daarnaast verschijnt samen met de game een nieuwe, schattige Link-amiibo. Met dit exemplaar kun je Schaduw-Link als vijand in je Kamerkerkers ontgrendelen en inzetten. Voor die extra uitdaging in dat eindeloze doe-het-zelf luik van deze topper voor de Nintendo Switch en de Switch Lite.