Menu
Terug

Je goede voornemens langer volhouden? Laat je helpen door slimme tech!

Techtips
Leestijd minuten
15 januari 2019

Het is al 15 januari en zo’n twee weken geleden zworen we onszelf minder te eten, meer te sporten, tegen de zomer een strandwachterslichaam te hebben. Maar intussen begint onze zin in zoet te knagen, vertoont onze zelfdiscipline barsten en zien we eerlijk gezegd nog maar weinig resultaat. Hoe je die goede voornemens een flinke boost geeft, tonen we je aan de hand van een aantal technologisch getinte tips.

Slimme weegschaal

Er is niets zo frustrerend als je fixeren op het aantal kilogram dat het schermpje van je weegschaal vertoont. Waarom? Omdat dit absoluut geen indicatie is van hoe het met je lichaam gesteld is. Het is immers essentieel de betekenis van je gewicht goed in te schatten. En dat doe je door een slimme weegschaal in huis te halen. Niet alleen geeft die een accurate inschatting van je gewicht weer, ook meet hij het vocht-, vet- en spiergehalte van je lichaam. Sport je regelmatig en eet je gevarieerd, dan zie je ongetwijfeld snel vooruitgang op het scherm. Nog sterker: de weegschaal onthoudt je vooruitgang én doet dat voor verschillende personen.

Snelle sapjes

Je leest het overal: drink ’s ochtends een spinazie-appel-gembersapje en je bent van alle kwaaltjes af. Nogal sterk verwoord, maar toch zit er waarheid in. Eet je niet graag groenten en fruit, maar wil je er toch naar streven je aanbevolen dosis vitaminen, ijzer en antioxidanten binnen te krijgen, dan kan een sapje soelaas bieden. Daarnaast is een sapcentrifuge ideaal om de groente- en fruitrestjes in huis weg te werken en slecht voor je lijn is het niet. Vijf minuten werk en een heerlijke opkikker voor in de ochtendfile.

Cijfers houden je slank

Raar maar waar: onderzoek toont aan dat dagelijkse confrontatie met onze luiheid helpt om gezonder te leven. Neem nu deze sporthorloge: je wordt voortdurend geconfronteerd met je aantal stappen, krijgt meldingen wanneer het tijd is om de benen te strekken en wie de horloge aan je pols ziet lonken, vraagt ongetwijfeld of jij makkelijk aan je 10.000 stappen komt. Maar naast een duwtje in de rug om te bewegen, krijg je ook een realistisch beeld van je hartslag, krijg je inzicht in je slaappatroon én je krijgt er een zalige wekker bij. Nog extra tips nodig? Lees hier hoe jouw sportieve voornemens sowieso een succes worden!

Voel je vrij

Heel wat mensen vinden het niet erg om af en toe te gaan lopen of een stevige wandeling te maken, maar toegegeven: alleen is maar alleen. En is er niemand om je gezelschap te houden, dan grijp je logischerwijs naar muziek. Maar wat met die onhandige kabels en oortjes die plots naar beneden vallen. Ervaren lopers weten het goed: een plotse beweging tijdens je looptoertje, kan pijnlijke steken veroorzaken. Daarom geven we de voorkeur aan draadloze sportoortjes: ze vallen niet uit en hoeven niet verbonden te zijn met je telefoon. Bekijk hier zeker ook al onze favoriete hoofdtelefoons voor actievelingen.

Sportief uitgestippeld

Is lopen niet echt jouw ding, maar ben je eerder een doorgewinterde fietser, dan geniet je er waarschijnlijk wel van af en toe een nieuwe route uit te stippelen. Nog leuker is dat wanneer je een gps op je stuur hangt. Zo stippel je eenvoudig een route uit, stelt die in op je fietsgps en dan is het enige wat nog rest: zorgeloos fietsen. Ook houdt het toestel je gemiddelde snelheid en aantal afgelegde kilometers bij, zodat je precies kan zien of je sportieve vooruitgang boekt.

Bekijk commentaar () Verberg commentaar ()